Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

"Czary w małym miasteczku" Marta Stefaniak

wtorek, 15 stycznia 2013

lubimyczytac.pl
autor: Marta Stefaniak
tytuł: Czary w małym miasteczku
wydawnictwo: Prószyński i S-ka
miejsce: Warszawa
rok: 2002
stron: 295
źródło: wypożyczona z biblioteki
Na powieść trafiłam przypadkiem, zauważając ją w "nowościach" na półce w bibliotece. Niezwykle mnie zaintrygowała: ciekawą okładką, tytułem i krótkim zdaniem:
Powieść zbyt realistyczna, by była magiczna, i zbyt magiczna by była realistyczna /pod tytułem. 
Jeśli ktoś natomiast jej zainteresowany moim szerszym komentarzem zapraszam poniżej UWAGA zawiera dużą część fabuły, a nawet jej zdecydowaną większość.

Marta Stefaniak ukazuje najtrudniejsze problemy z życia w społeczeństwie: korupcję w urzędach, bezrobocie, alkoholizm, rozwody, pedofilię, samotność. Przedstawia obraz życia nieszczęśliwych mieszkańców pewnego miasteczka. Jednak za sprawą nieznajomej staruszki, która jawi się tutaj niczym dobra wróżka, wszystko zaczyna zmierzać ku lepszemu: ludzie zaczynają pracować
w zawodach, które sprawiają im radość, małżeństwa doceniają wartość miłości, ludzie zaczynają myśleć pozytywnie - miasteczko tętni życiem. Jednak i w tej opowieści pojawia się zły charakter, który doprowadza ten stan do ruiny - skorumpowany urzędnik popełnia samobójstwo, zazdrosny mąż pod wpływem alkoholu zabija żonę, oskarżenie o pedofilię okazuje się społeczną naganą dla dziewczynki nie sprawcy. Cóż w walce ze złem dobro wygrywa, szkoda, że jednak tak wielkim kosztem, i ponowna odbudowa musi mieć fundamenty cierpienia tak wielu ludzi.

Powieść pomimo trudnej tematyki czyta się niezwykle lekko i przyjemnie. Bardzo gorąco polecam :)

1 komentarz:

  1. Nominowałam cię do zabawy Versatile Blogger - jeśli masz ochotę wziąć udział, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania