Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

Rudowłose wspomnienie z dzieciństwa: "Ania z Zielonego Wzgórza" L.M. Montgomery

niedziela, 27 stycznia 2013

autor: Lucy Maud Montgomery
tytuł: Ania z Zielonego Wzgórza
tytuł oryginału: Anne of Green Gables
wydawnictwo: Literackie
miejsce: Kraków
rok: 2003
stron: 408
źródło: wypożyczona z biblioteki
Z rudowłosą Anią Shirley po raz pierwszy zapoznałam się jeszcze w podstawówce, zanim dowiedziałam się, że jest ujęta w kanonie lektur ;) Od samego poczułam, że jest moją "bratnią duszą", nie tylko ze względu na wspólne imię, ale i na bujną wyobraźnię, której wtedy miałam w nadmiarze. Razem z nią przeżywałam wszystkie radości i smutki, łącznie z roztrzaskaną tabliczką na głowie Gilberta, upiciem Diany czy zielonymi włosami.

Tym razem do powieści sięgnęłam jako prawie 20-letnia studentka i pewne kwestie wyglądały nieco inaczej. Zdecydowanie bardziej rozumiałam postępowanie Maryli, a przygody Ani wywoływały u mnie niekontrolowane napady śmiechu. Co nie znaczy, że zmienił się mój stosunek do Ani - nigdy!

Ania Shirley to postać, która na zawsze pozostanie w moim sercu, ze względu na niezwykłą rzeczywistość, przemijającego świata, tak różniącego się od naszej zwykłej rzeczywistości; za radość ducha i wybujałą fantazję i za czar postaci, której nie da się zapomnieć!

3 komentarze:

  1. Dawno temu czytałam już tą książkę, jednak z chęcią przeczytałabym ją ponownie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie zmotywowało wyzwanie i nie żałuję :)

      Usuń
  2. Uwielbiam tę rudowłosą dziewczynkę z bujną wyobraźnią i głową pełną pomysłów. :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania