Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

A dni uciekają zdecydowanie zbyt szybko... "Mały książę" i "Skąpiec"

piątek, 15 lutego 2013

lubimyczytac.pl
autor: Antoine de Saint-Exupery
tytuł: Mały Książę
tytuł oryginału: Le petit prince
wydawnictwo: Algo
miejsce: Toruń
rok: 1997
stron: 79
źródło: wypożyczona z biblioteki
Czas w domu mija błyskawicznie, a mimo to udaje mi się go dzielić między wszystkich, których zaniedbuję ze względu na studia. Udało mi się nawet przeczytać.... dwie spośród lektur szkolnych, do których postanowiłam z pewnych względów wrócić ;)

"Mały Książę" Antoine de Saint-Exupery. Jako, że książeczka krótka postaram się i o niej w kilku słowach napisać.

"Mały Książę" to bajka o dorosłych dla dorosłych (i dzieci też jak najbardziej). Wielu jest zarzuca, że pisze o prawdach oczywistych, ale czyż nie jest tak, że rzeczach najbardziej oczywistych najłatwiej zapomnieć? To dzięki Małemu Księciu wiem, że boa, zjadający słonia to nie to samo, co kapelusz, i o wielu wartościach, dorośli powinni ponownie uczyć się od dzieci. Niby takie proste? A i tak większość uzna ją za nic nie wartą opowiastkę dla dzieci... Powtarzając więc za "Małym Księciem" - "Dorośli są zdecydowanie śmieszni".

A na koniec piosenka, która towarzyszyła mi podczas jednego z fragmentu książki: 
lubimyczytac.pl
autor: Molier
tytuł: Skąpiec
tytuł oryginału: L'avare
wydawnictwo: GREG
miejsce: Kraków
rok: 2010
stron: 120
źródło: wypożyczona z biblioteki
"Skąpiec" Moliera. Jedna z lektur do których wróciłam nieco przez przypadek. Lekka komedia, napisana wprawdzie archaicznym, aczkolwiek zrozumiałym językiem z dużą dawką humoru i "dworską" intrygą w tle.

Do dzieł Moliera wracam często, ale czasem mam wrażenie, że gdyby uczniowie czytali te dramaty w całości, zamiast w streszczeniach to mogliby mieć dziwne skojarzenia przy niektórych określeniach ;) 
Jestem pełna podziwu za zmieszczenie tak trafnych dialogów i dość rozbudowanej fabuły w tak cieniutkiej lekturze!

1 komentarz:

  1. Zdecydowanie za szybko, w ogóle czas płynie niesamowicie szybko... Od poniedziałku wracają studia i od nowa to wszystko :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania