Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

Kolejne spotkanie z Danem Brownem...

niedziela, 24 marca 2013

lubimyczytac.pl
autor: Dan Brown
tytuł: Zaginiony symbol
tytuł oryginału: The Lost Symbol
przekład: Zbigniew Kościuk
wydawnictwo: Albatros
miejsce: Warszawa
rok: 2010
stron: 624
źródło: wypożyczona z biblioteki
Dan Brown... Po Kodzie Leonardzie da Vinci i Aniołach i demonach miałam wrażenie, że po kolejną książkę nie sięgnę. A jednak zdecydowałam się i... trochę żałuję.

A dlaczego?
Schematy - konstrukcja rozwoju fabuły niesamowicie zbliżona do poprzednich - wątki, a jak dla mnie to zdecydowany minus
Przewidywalność - kiedy wiem, co się zaraz zdarzy czuję się oszukana... ot tak, po prostu...
Tematyka - jak zawsze kontrowersje tym razem mamy Waszyngton
Manipulacja - wspominanie czytelnikowi już zaraz się dowiesz /tzn. za 50 stron tak naprawdę, ale to maleńki szczegół/ - powieść powinna bronić się swoją dynamiką, a nie "podpuszczaniem" czytelnika.

Żeby jednak nie było, że jestem całkiem anty mam kilka plusów:
Lekka, wciągająca - przeczytałam jednym tchem /do 3. nad ranem ;)/
Momentami zaskakująca - pewne naukowe odkrycia bardziej przypominały sci-fi ale ok, były zaskakujące
Niewymagający odmóżdżasz na wolny wieczór - dla jasności to zaleta: czasem mam ochotę odpocząć przy prostej książce.

Polecam dla tych, którzy czasem patrzą na książki przez palce, udając, że nie widzą wad. Choć, jak dla mnie to powieść na jedną noc. Więcej do niej nie zamierzam wracać.

7 komentarzy:

  1. Mnie się podobały książki pana Browna, chociaż tak z perspektywy czasu myśląc o nich, śmiem twierdzić, że faktycznie ambitne to one nie są... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coś w tym jest - pierwsza jest przyjemna, ale czym dalej tym już gorzej niestety...

      Usuń
  2. Czytałam, zupełnie mi się nie spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  3. dosc ciekawa ksiazka, ale u mnie nie byla czytana jednym tchem :) serdecznie zapraszam Cię na mojego bloga w wolnym czasie, mam nadzieję, że zajrzysz :). zapraszam do ankiety i do obserwowania. Obiecuję Ci, że nie pożałujesz :). miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakupiłam tą książkę i szybko przeczytałam. Lekka, przyjemna i wciągająca. Nie zauważyłam banalności. Ale też nie utkwiła mi specjalnie w pamięci i już nie pamiętam, o czym była.. Dlatego chyba do niej wrócę, jako że nic z niej nie pamiętam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie miałam w planach i chyba nadal nie mam :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania