Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

Jak to się stało, że czytam Szekspira?

poniedziałek, 8 kwietnia 2013

lubimyczytac.pl
autor: William Szekspir
tytuł: Hamlet
tytuł oryginału.: Hamlet
przekład: Józef Paszkowski
wydawnictwo: Polskapresse
miejsce: Warszawa
rok: 2005
stron: 170
źródło: z półki
Po ostatniej lekkiej lekturze Daniel Steel nie bardzo wiedziałam co przeczytać. Pamiętałam, że w akademiku czeka na mnie Szyfr Szekspira, więc dla lepszego zrozumienia jego treści jeszcze w domu postanowiłam sięgnąć po Hamleta. Jak się okazało oprócz niego mam jeszcze Makbeta i Romeo i Julię, stąd a dlaczego by nie zrobić sobie wieczór z Szekspirem? No niech będzie;)

Zaczęłam od Hamleta - wstyd się przyznać, że czytam go po raz pierwszy. Nie analizowałam go na żadnym etapie szkoły, więc sięgnęłam teraz, w wieku blisko 20 lat :D

I momentalnie wciągnął mnie w swój świat. Miłość, zdrada, związek kazirodczy, bratobójstwo,
samobójstwo - jak na 160 stron dramatu to całkiem sporo :) Jednak nie czułam się w żaden sposób przytłoczona. Krótkie dialogi i długie monologi w zupełności równoważyły się nawzajem. Archaiczny język jak dla mnie był całkowicie zrozumiały (a tak na poważnie czytałam przed snem ok 23. stąd nie wszystkie aluzje literackie do mnie docierały). Mimo to chętnie wybrałabym się kiedyś na jego pokaz teatralny, może być naprawdę ciekawie:)

Pozostałe dwa dramaty w najbliższym czasie :)

2 komentarze:

  1. Mnie przekonuje jedynie Romeo i Julia, chociaż jedynie jako opowiedziała historia.
    Nie lubię go czytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie czytałam Hamleta, ale może kiedyś się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania