Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

Spotkania z Shakespear'em ciąg dalszy

czwartek, 11 kwietnia 2013

lubimyczytac.pl
autor: William Szekspir
tytuł: Romeo i Julia
tytuł oryginału.: Romeo and Juliet
przekład: Józef Paszkowski
wydawnictwo: Polskapresse
miejsce: Warszawa
rok: 2005
stron: 128
źródło: z półki
Po Hamlecie zdecydowałam się na historię "kochanków wszech czasów , czyli Romeo i Julię.

Opowieść znana chyba każdemu z nas, a jak dla mnie jedna z najpiękniejszych opowieści o miłości. Zwracając uwagę jedynie na treść,  zauważamy historię rodem z taniego harlequina - ona i on, z dwóch, nienawidzących siebie rodów, miłość od pierwszego wejrzenia itd...

Kiedy jednak spojrzymy na formę dostrzec można prolog, który ukazuje nam zakończenie historii, niesamowity język, słownictwo jakim się posługiwali, monologi, które czytałam z zapartym tchem.

Mnie dzieło Shakespeare'a urzekło w 100%. Nieważne, który to raz czytam, zawsze zapominam o otaczającym świecie, by poznać losy dwojga kochanków, którym miłość nie byłą dana przez nienawiść ich rodziców...

A tak przy okazji - zawsze zastanawiałam się, dlaczego w polskich książkach zostaje spolszczone nazwisko Shakespeare'a? Sama łapię się na tym, że stosuję momentami "Szekspir". ;)

2 komentarze:

  1. Ja chyba nie czytałam całego dzieła, tylko fragmenty. Do przeczytania w przyszłości:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie, "Romeo i Julia" są warte jednego popołudnia :))

      Usuń

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania