Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

Dziecięca przygoda ze starą szafą w tle

piątek, 3 maja 2013

lubimyczytac.pl
autor: C.S. Lewis
tytuł: Lew, czarownica i stara szafa
tytuł oryginału: The Lion, the Witch and the Wardrobe
przekład: Andrzej Polkowski
wydawnictwo: Media Rodzina
miejsce: Poznań
rok: 2005
stron: 182
źródło: wypożyczona z biblioteki
Ze względów nie do końca zależnych ode mnie miałam okazję ponownie przeczytać Lew, czarownica i stara szata z serii Opowieści z Narnii. Zapowiadało się bardzo przyjemnie: intrygująca błękitna okładka, szkice związane z akcją wewnątrz lektury, wspomnienia z dzieciństwa o świetnej akcji i... A jak było w rzeczywistości?

Jeżeli chodzi o samo przesłanie, przekazanie wartości dzieciom - co to jest honor, uczciwość, iż nie należy zdradzać itd - to pod tym względem jestem zdecydowanie na tak. Losy czwórki dzieciaków, które podczas przypadkowego wejścia do starej szafy przenoszą się do śnieżnej krainy, w której rządzi okrutna Czarownica, a im przeznaczone jest jej pokonanie - historia rodem z baśni, w które dzieci zakochują się bez pamięci.

W stosunku do samej formy czułam się jednak zawiedziona (. Od początku zdawałam sobie sprawę, że jest książeczka przeznaczona jest dla najmłodszych, jednak infantylizacja języka mnie przerosła: uboga składnia, powtarzalność zwrotów, nieco irytujący wszechobecny narrator i jak dla mnie "lanie wody".
Czytałam niedawno kolejne części Ani z Zielonego Wzgórza i takich odczuć nie miałam. Najwidoczniej na niektóre książki jestem już niestety za stara :( Co jednak nie zmienia faktu, że mając kilka lub nieco więcej lat uwielbiałam Opowieści z Narnii i dla takiego przedziału wiekowego bardzo je polecam, bo mimo wszystko czyta się ją szybko, lekko i z dużą przyjemnością.

No niestety muszę uważać na literaturę dziecięcą, bo ostatnio ciężko mi się ją czyta. Ale może to kwestia pogody? Mam wrażenie, że czepiam się teraz wszystkich książek i tekstów jakie wpadną mi w ręce. I tak się zastanawiam czy w przypadku mojej osoby jest to normalne :D

5 komentarzy:

  1. Czytałam całą serię, jeszcze chcę niebawem do niej wrócić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też czytałam całą serię kilak lat temu, ale ponowny powrót nie wypalił :/

      Usuń
  2. Zdarza mi się czasem westchnąć z zażenowaniem nad książką, którą w podstawówce czytałam z wypiekami na twarzy. ;) Niestety, tak bywa.

    Lewisa nie czytałam w dzieciństwie i teraz też nie otwieram szafy w nadziei na podróż do Narnii.

    OdpowiedzUsuń
  3. wybierasz bardzo fajne ksiazki:)

    OdpowiedzUsuń

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania