Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

[dyskusja z książką w tle] Dlaczego warto czytać książki?

poniedziałek, 29 lipca 2013

Kiedy w rękach miałam pierwsze książeczki podobały mi się twarde kartki, kolorowe ilustracje i proste historie choćby o Sinbadzie, które czytałam. Z czasem dorastałam i książki towarzyszyły mi przez wszystkie kolejne lata. Były to i dziecięce, młodzieżowe i fantastyka, kryminały, thrillery, obyczajówka i nieśmiertelna klasyka. Przyznam jednak, że nie zastanawiałam się dlaczego lubię to robić. Po prosu siadałam na łóżku/fotelu ze szklaną herbaty/kawy/wody i czytałam. Nie liczył się upływający czas, bo nigdy nie byłam osobą super towarzyską. Zamiast tego w weekendowe popołudnia oddawałam się magii słowa i odpływałam w świat poezji/prozy/dramatu.

Nawet wśród moich znajomych nie rozmawiałam nigdy o przeczytanych pozycjach, co najwyżej coś im poleciałam. Ale jakoś tak wychodziło, że większość ludzi których poznawałam coś czytało. Nawet mój chłopak okazał się fanem pewnych gatunków literatury. Jak widać przyciągam ludzi czytających jak magnes :) A sama nie potrafiłam przestać tego czynić. Nawet dziś książka wygrywa z TV.

Tak teraz zastanawiając się to dzięki czytaniu:
  • - poszerzyłam słownictwo,
  • - pobudziłam wyobraźnię (z wielu książek nie pamiętam treści, ale obrazy stworzone przez moją wyobraźnię podczas lektury),
  • - stałam się jeszcze bardziej wrażliwą,
  • - pokochałam język polski, który miałam okazję poznać w różnych epokach,
  • - nabrałam lekkości w tworzeniu zdań zarówno w mowie jak i w pisaniu (no nad tym drugim cały czas pracuję),
  • - znalazłam swoją pasję, swoje miejsce na świecie ulokowane wśród kolejnych woluminów, i
  • - co ważne poznałam i innych ludzi, dla których czytanie jest oknem na świat.
A Wy co dorzucilibyście do listy? A może uważacie, że nie warto czytać książek...?

11 komentarzy:

  1. Zgadzam się z Tobą. Czytanie bardzo umila mi czas, wprowadza w niezwykły świat, przenosi do innej rzeczywistości, pomaga zrozumieć niektóre sytuacje, a także poprawia humor w zależności od książki. Pozdrawiam, Livresland :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jasne, że warto. Mówiłam to już tysiąc razy, ale powtórzę raz jeszcze: najlepszym na to dowodem jest mój brat, który dzięki czytaniu książek nauczył się poprawnie i składnie pisać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że moja siostra raczej unika lektur. Może też jej by to pomogło ;)

      Usuń
  3. Wymieniłabym chyba podobne plusy jak Ty:) O wiele trudniej jest mi się wciągnąć w np. bardzo pasjonującą grę niż w książkę - pogram chwilę i już mi się nudzi, mimo że fabuła potrafi zachęcić i utrzymać napięcie, a wzrok cieszą już gotowe obrazy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście, że warto czytać, same plusy ;) Świat staje się piękniejszy, a i nasza wyobraźnia się uczy pracować ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba więcej bym nie dorzuciła :) Sama czytam od lat i nie wyobrażam sobie, abym mogła kiedykolwiek przestać :) Z lekturą w ręku spędzam każdą wolną chwilę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bardzo lubię czytać książki, szczególnie w angielskiej wersji językowej, teraz zaczynam przygodę z audiobookiem ale nie jest to to samo co trzymanie książki w rekach i czytanie jej samemu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytanie w obcych językach dopiero przede mną. Z audiobookami także nie miałam jeszcze do czynienie ;)

      Usuń
  7. Warto czytać, zawsze można się czegoś nowego dowiedzieć:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wymieniłaś chyba wszystkie najważniejsze powody:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytanie uczy tolerancji - każda książka pozwala poznać i zrozumieć ( albo chociaż spróbować zrozumieć ) sposób widzenia świata przez innego człowieka.

    OdpowiedzUsuń

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania