Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

Alex Kava: Kolekcjoner

sobota, 10 sierpnia 2013

www.lubimyczytac.pl
autor: Alex Kava
tytuł: Kolekcjoner
tytuł oryginału: Damaged, A Breath of Hot Air
przekład: Katarzyna Ciążyńska
wydawnictwo: Mira| Harlequin
miejsce: Warszawa
rok: 2011
stron: 300
źródło: wypożyczona z biblioteki
Ogrom ilości dostępnych woluminów w bibliotekach, księgarniach, antykwariatach sprawia, iż łatwo przegapić wartościową pozycję. Stąd zaglądam zarówno na blogi książkowe jak i portale: np. lubimyczytac.pl, gdzie znajdę pozycje rekomendowane przez system na podstawie moich ocen, a i zerknę co czytają znajomi. W rezultacie mimochodem zapamiętuję nazwiska autorów czy grafikę okładki by później dostrzec daną pozycję na półce bibliotecznej.
I w ten sposób natrafiłam na thriller psychologiczny amerykańskiej autorki: Alex Kava. Twórczyni bestsellerowych powieści, które sama skategoryzowałabym jako kryminał; jak widać jednak człowiek całe życie się uczy.

Powieść początkowo zapowiadała się interesująco. Podzielona została na części - kolejne dni huraganu Isaac. Akcja działa się wielotorowo; każdy z rozdziałów wewnątrz części dotyczył danego wątku. Przez moment obawiałam się, iż tak szybkie przeskoki pomiędzy postaciami zaburzą mi chronologię akcji. Okazało się jednak, że autorka tak skonstruowała powieść by do tego nie dopuścić.

Wracając jednak do samych bohaterów.

Liz Bailey to kobieta balansująca na granicy życia i śmierci. To pewna siebie i silna kobieta, która jako technik ratownictwa, spuszczona na linie z helikoptera ratuje ofiary huraganów. Niestety osamotniona w męskim towarzystwie czuje się wyobcowana; wpływ na to ma nie tylko odmienna płeć, ale i protekcjonalne traktowanie pilota Wilsona. Tym razem ma zbadać pływający po wodzie kontener. Po wciągnięciu go na pokład okazuje się, iż jest to lodówka, a wewnątrz... znajdują się kawałki ciała równo poobcinane i zabezpieczone folią.

Magie O'Dell to psycholog FBI, zajmująca się tworzeniem rysopisów psychologicznych morderców. Niezbyt lubiana przez szefa zostaje wysłana w sam środek huraganu by tam rozwikłać zagadkę nietypowej zawartości lodówki wyłowionej przez ratowników.

Trzecią postacią, którą poznajemy na kartach powieści jest pułkownik Platt. Zajmujący się wykrywaniem chorób dziesiątkujących żołnierzy w Afganistanie zostaje tam ponownie wysłany z bezpiecznego laboratorium. Tym razem nowa choroba nie ma żadnych specyficznych objawów; ból po zabiegu, wysoka gorączka, intensywne pocenie. W przeciągu kilki dni spada ciśnienie, śpiączka i śmierć. Wszystkich łączy tylko jedna rzecz: złamania wielokrotne lub bardzo głębokie.

Po krótkiej przerwie powracamy na Florydę by poznać Scotta Larsena, właściciela zakładu pogrzebowego, któremu nowy znajomy Joe Black (tak, o nazwisku takim jak bohater filmu i o tym nazwisku) oferuje sporą sumę pieniędzy za przechowanie materiałów na konferencję chirurgów.

W miarę rozwoju akcji trudno jest mi mówić o interesującej akcji, skoro wpadłam w nią co najmniej po same uszy. Początkowe zainteresowanie przeradzało się w zaciekawienie i trwałą więź pomiędzy mną a książką. Każdy kolejny rozdział sprawiał, że myśli kotłowały mi się po głowie i wraz z bohaterami dążyłam do rozwiązania zagadki, które było zaskakujące; nie myląc z zaskoczeniem związanym ze sprawcą ;)

Tak się składa, iż poznając wątki wielotorowo nieco wcześniej niż Magie wpadłam na to kto jest odpowiedzialny za części ciała w lodówce, stąd nie zaskoczyło mnie to a pełne wyjaśnienie, którego nie chciałam brać pod uwagę.

Jeżeli chodzi o powieść jestem zdecydowanie na tak. Była intensywna, z mocno splatającymi się wątkami. Wciągała szybko i nie pozwalała opuszczać swoich kart przed zakończeniem. To pierwsza pozycja autorki jaką poznałam, a już chce kolejne ;) Wiem, że na taką powieść od dawna czekałam.

Zastrzeżenie mam jedynie co do wydania, gdzie kartę tytułową poprzedza reklama wydawnictwa. Co ciekawe wśród zapowiadanych tytułów zawierająca i Kolekcjonera.

Książkę przeczytałam w ramach wyzwania:

Z serii o Maggie O'Dell notowałam o:
Zabójczy wirus [tom 6]
Kolekcjoner [tom 8]
Ostateczny cel [tom 11]

12 komentarzy:

  1. Jakoś nie mogę się przekonać do tej pisarki, ale skoro tak wciągające książki to skuszę się na jakąś ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To dobrze, że książka jest ciekawa :) Nie znam autorki, ale chyba od "Kolekcjonera" zacznę przygodę z dziełami autorki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nigdy niczego autorstwa tej autorki nie czytałam, chociaż jej książki są bardzo popularne. Muszę to chyba zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam kilka jej książek, ale tej o dziwo nie :) Namówiłaś mnie ;)
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam książkę jakiś czas temu - świetna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię twórczość Kavy :) Ale tej książki niestety jeszcze nie czytałam. Muszę to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam twórczości tej autorki, chociaż czytałam wiele pozytywnych słów na jej temat. Twoja recenzja bardzo mnie zachęciła do rozejrzenia się za jej kryminałami , a w szczególności za "Kolekcjonerem":)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem na tak ! Chętnie przeczytałam ! ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Może kiedyś się skuszę, bo lubię dobre kryminały;)

    OdpowiedzUsuń

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania