Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

Business English Magazine Taboo 2013

środa, 30 października 2013

colorfulmedia.pl
tytuł: Business English Magazine - Taboo
numer: wydanie specjalne nr 1
redaktor naczelna: Hanna Danielcza-Ziadi
wydawnictwo: Colorful Media
miejsce: Poznań
stron: 82
źródło: egzemplarz recenzencki
Kiedy zobaczyłam to wydanie specjalne czułam, że muszę się z nim  zapoznać. Okładka intrygowała mnie bardzo i pomimo strachu przed barierą językową postanowiłam zaryzykować.

Jak można zauważyć magazyn jest dość obszerny, w końcu zawiera ponad 80 stron. A o czym możemy w nim poczytać?

Jak i w English Matters dostrzec można podział na działy tematyczne. Nie chcąc wyjawiać zbyt wiele wspomnę jedynie o części z nich:
Europe
W ramach, którego przeczytamy o problemie imigracji, a właściwie imigrantów, którzy stają się zagrożeniem dla rdzennych mieszkańców danej ziemi ze swoją tradycją i kulturą.
International a więc 
kilka słów o szpiegowaniu obywateli przez aparat państwowy,
oraz dłuższy tekst o islamizacji Zachodu, w dość wolnym tłumaczeniu, bowiem więcej tam będzie o próbach, a właściwie efektach prób adaptacji do nowych warunków.
Trend
czyli "gorący temat" "Sugar Daddies" czy jak się to mówi u nas sposnoringu/ studenckiej wersji galerianek,
a także niezwykle trudna kwestia handlu ludźmi.
Sex industry
o nim tylko wspominam, bo nigdy nie wiadomo, w jakim przedziale wiekowym trafią się czytelnicy ;)
Money
O pieniądzach i ekonomii słów kilka. Tym razem jednak w kontekście wahań gospodarki i przyczyn problemów finansowych. Oraz o rozmowach wśród znajomych na temat zarobków (temat cały czas aktualny)
Managing people
O nieczystych zachowaniach w negocjacjach

I na koniec krótki test językowy.

Dużą część artykułów zajmują słowniczki, dzięki którym lektura staje się coraz bardziej przyjemna. Ze swojej strony mogę wspomnieć, że zaczynam się odblokowywać językowo, więc jest progress :D

Tak jak i poprzednio dość enigmatyczny tekst kończę dobrą informacją. Na pytania dotyczące artykułów/ kategorii/ działów odpowiadam w komentarzach. Jeżeli więc o czymś chcecie wiedzieć więcej pytajcie ;)

English Business Magazine - Taboo otrzymałam w ramach współpracy z wydawnictwem Colorful Media

9 komentarzy:

  1. Ten gorący temat brzmi najlepiej. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio przeglądałam, ale jeszcze zastanawiam się nad kupieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne. Nie dość, że uczysz się języka poprzez rozrywkę, to przy okazji łykasz trochę wiedzy z różnorodnej tematyki. Taką naukę to ja rozumiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, to interesująca forma nauki języka obcego

      Usuń
  4. Mi się podoba dział o sławnych ludziach:P

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma ani jednego tematu, który nie budziłby kontrowersji :) Czyli brzmi ciekawie.

    PS Bardzo ładny nowy nagłówek!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się nieźle, ale cena jest też jak dla mnie wysoka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. BEM jest świetny, całkiem nieźle się go czyta :)) Żałuję, ale akurat Taboo jeszcze nie dorwałam.

    OdpowiedzUsuń

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania