Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

[wyzwanie z motywem w tle] Odsłona paździenikowa

wtorek, 1 października 2013

Nadszedł dzień rozpoczęcia Wyzwania z motywem w tle:)
Zainteresowanych udziałem odsyłam do dłuższego opisu akcji wraz z zasadami TUTAJ. I proszę aby tam wpisali w komentarzu, że chcą się przyłączyć.

Dzisiaj będzie więc dość krótko i węzłowato. Otóż październikowy
motyw to....
KULTURA WSCHODU

W kontekście wschodniego kontynentu: Azji. Mieszczą się w tym zarówno japońskie gejsze jak i bollywoodzkie kino, a więc elementy kulturowe kojarzące się nam z tym regionem świata.

Sama planuję powrócić do "Wyznań gejszy" i zerknąć na zaproponowane pozycje przy poście o Bollywoodzkim nocach. A Wy macie ochotę włączyć się w akcję poznawania kultury Wschodu?

Zachęcam do podrzucania linków z przeczytanych artykułów, biografii; obejrzanych filmów, a nawet wysłuchanych piosenek, jeśli lubujecie się w ich opisywaniu. Oczywiście linków do Waszych opinii na ich temat.

Na pytania z komentarzy postaram się odpowiadać w miarę możliwości :)

33 komentarze:

  1. Ciekawy motyw. Choć tak właściwie można było się go w jakimś stopniu obstawiać :)
    Mam tylko pytanie: czy w pojęcie "kultura wschodu" wchodzi np. Rosja i dawne republiki radzieckie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, uznaję Rosję ze względu, że mieści się w Azji :) Ale jedynie pod względem kulturowym. Przyznam, że wstępnie myślałam o temacie gejszy, ale postanowiłam je rozszerzyć ;)

      Usuń
    2. Pytałam o Rosję, a tymczasem mam już trzy pomysły i każdy związany z Japonią (w jednym pojawia się nawet gejsza) :) Zatem raczej nie powinno być problemu.

      Usuń
    3. Zapraszam na pierwszą recenzję do mnie: Okuribito - pożegnania po japońsku.
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
    4. Cieszę się :) Ale mam prośbę, żeby linki pojawiały się na samym dole komentarzy, nie tworząc drzewek ;)

      Usuń
  2. Motyw interesujący, aczkolwiek nie dla mnie, gdyż obecnie szukam nieco innej tematyki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może w przyszłym miesiącu motyw bardziej Ci podpasuje ;)

      Usuń
  3. Niestety nic w tym miesiącu pod ten temat mi nie podpasuje :/

    Czekam na kolejny miesiąc i motyw :)

    OdpowiedzUsuń
  4. znajdę coś, na pewno jeżeli mam taki ogromny wybór :)
    hasło świetne :) trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety nie mam na ten miesiąc w planach żadnej książki z takim motywem, ale wyzwanie będę obserwować i kiedyś na pewno dołączę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo, akurat czytam książkę, której akcja częściowo dzieje się w Chinach, więc pewnie będę się mogła podpiąć pod Twoje wyzwanie :D Zapraszam też do udziału w moim ;)

    http://kronikachomika.blogspot.com/

    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety w roku akademickim wolę nie angażować się w nowe wyzwania. Ale miło, że wzięłaś udział w moim :)

      Usuń
  7. Jakoś ostatnio mnie nie ciągnie do tej literatury, a szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy motyw :) Z Bollywood znam tylko: "Czasem słońce, czasem deszcz" i bardzo mile wspominam ten film :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety nie widziałam żadnego filmu z Bollywood ;)

      Usuń
  9. Zabrałaś mi książkę. Pierwsze co przyszło mi do głowy to "Wyznania gejszy". Muszę poszukać czegoś innego. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że może być o Chinach lat sześćdziesiątych XX wieku?

      Usuń
    2. Powieści mogą się dublować. Żaden problem ;) Tak, o ile będzie motyw związany z kulturą.

      Usuń
  10. Sama się niestety nie zgłoszę (udział w wyzwaniach już od dawna mi nie wychodzi =/), ale mam nadzieję, że będziesz miała sporo chętnych. Tym bardziej, że temat jest ciekawy. Od siebie polecam "Ulicę tysiąca kwiatów". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, sama staram się brać udział w jedynie kilku wyzwaniach. Tytuł zapisałam. Jak nie w tym, to w następnym miesiącu się z nią zapoznam.

      Usuń
  11. Ja chyba nie do końca rozumiem. Chodzi o to by w tym miesiącu czytać lit. azjatycką i publikować jakieś posty dotyczącej Azji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tyle stricte azjatycką co mówiącą o kulturze krajów mieszczących się w granicach kontynentu azjatyckiego, np. o gejszach, kinie bollywoodzkim, Holocauście. Autor może pochodzić z innego kontynentu, ważny jest jedynie motyw.

      Usuń
  12. Umieściłam na swoim blogu post do Twojego wyzwania http://monweg.blog.onet.pl/2013/10/08/wielkie-kultury-swiata-chiny/ Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Druga książka do Twojego wyzwania http://monweg.blog.onet.pl/2013/10/21/nazywam-sie-numer-cztery/
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie na blogu kolejna (pewnie ostatnia) recenzja w ramach wyzwania: "Obfite piersi, pełne biodra", Mo Yan :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wysyłam swoją propozycję: Shan Sa, Naga cytra
    http://czerwonetrampkiksiazki.blogspot.com/2013/10/podroz-w-nieznane-rejony.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Już się poprawiam

    http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/10/kobieta-z-wydm-kobo-abe.html

    "Kobieta z wydm" Kōbō Abe

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam mały poślizg, zaliczysz mi jeszcze? I nie wiem dlaczego wydaje mi się, że już do Ciebie w tej sprawie pisałam, ale nie widzę swojego komentarza, więc może pomyliłam wyzwania :P Popraw mnie jeśli się mylę ;)

    "Dziwczęta z Szanghaju" Lisa See
    http://kronikachomika.blogspot.com/2013/11/dziewczeta-z-szanghaju-lisa-see.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałaś, ale pod innym postem ;) Tak jak obiecałam już dorzucam link do listy ;)

      Usuń

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania