Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

Deutsch Aktuell 60/2013

czwartek, 19 grudnia 2013

colorfulmedia.pl
tytuł: Deutch Aktuell
numer: 60/2013
redaktor naczelna: Marta Olejniczak
wydawnictwo: Colorful Media
miejsce: Poznań
stron: 36
źródło: egzemplarz recenzencki
Jak może pamiętacie od pewnego czasu pojawiają się recenzje magazynów wydawnictwa Colorful Media. Jako, że poliglotą nie jestem głównie postawiłam na język angielski, co nie zawsze okazywało się zbyt dobrym wyborem ;) Pamiętałam jednak, że kiedyś uczyłam się języka niemieckiego dlatego przy okazji postanowiłam się sprawdzić i w tej kwestii.

Magazyn przykuł moją uwagę okładką z parą młodą i proponowanym artykułem o niemieckim weselu. Ni mjednak do niego dotarłam zwróciłam uwagę na nieco odmienną szatę graficzną. Zdecydowanie więcej kolorów i kształtów. Dość pobieżnie przekartkowałam strony o gazie łupkowym, niemieckim piosenkarzu Herbercie Gronenmeyerze. Na dłuższą chwilę zatrzymałam się przy tekście o stereotypowym Niemcu, jego wyglądzie i cechach charakteru aby natrafić na okładkowe wesele a tuż za nim i na równouprawnienie w związku. W ramach kultury o Halloween, aktywności wodnej i Zamku Książęcym w Wałbrzychu.

Każdy z tekstów opatrzony jest słowniczkiem, a pod koniec pojawia się krzyżówka i mała zagadka językowa.

Taka lekka forma zdecydowanie pomoże w rozwijaniu umiejętności językowych, a przy okazji pozwoli poznać coś nieco o samych zachodnich sąsiadach.

Deutch Aktuell otrzymałam w ramach współpracy z wydawnictwem Colorful Media

12 komentarzy:

  1. Niemiecki to nie moja bajka niestety, ale mogliby zacząć wydawać coś po słowacku, to może bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że znam niewielu ludzi, którzy uczą się tego języka ;)

      Usuń
  2. Ja bym bardzo, bardzo chciała podszkolić swój język! :D
    Magazyn mam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo, bardzo dawno temu uczyłam się podstaw niemieckiego. Do dziś nie zostało w mej pamięci prawie nic.

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat niemieckiego nie znoszę, ale magazyny tego wydawnictwa naprawdę polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Ja miałam niemiecki od I klasy szkoły podstawowej :)

      Usuń
  6. Tyle lat niemieckiego, a dalej nie mogę się do niego przekonać. Tym razem pasuję i na tę gazetkę się nie skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Deutsch Aktuell jest calkiem fajnym czasopismem. Jednak dla osob, ktore znaja juz niemiecki na wyzszym poziomie, moze byc troche nuzacy (za krotkie i proste teksty). Ale jak najbardziej polecam to czasopismo wszystkim uczacym sie :) Slownictwo rozwija niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobnie jest z j. angielskim, gdzie English Matters osobom biegle mówiącym po ang może wydać się nudne.

      Usuń

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania