Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

Czytam Biblię - moje prywatne wyzwanie na rok 2014

czwartek, 6 lutego 2014

czasnabiblie.pl
Zapewne już niejednokrotnie mignęła Wam informacja, że zamierzam wrócić do czytania Pisma Świętego. Choć wychowałam się w katolickiej rodzinie nigdy nie miałam okazji zapoznać się z całym tekstem, a jedynie fragmentami podczas Mszy Świętej czy lekcji religii.

Niezależnie od tego jaki mam stosunek do religii i w jaki sposób w całości zgadzam się z jej dogmatami chciałabym poznać jej pełen tekst. Dlatego ogłaszam prywatne wyzwanie na rok 2014 - CZYTAM BIBLIĘ! Choć jest ono związane z moimi planami zapraszam wszystkich do współudziału :)

Kilka zasad:
1. W ramach wyzwania czytamy księgi Starego i Nowego Testamentu, rozpoczynając np. od Listu do Ryzmian oraz teksty związane z tematyką biblijną przez cały rok 2014 r..
2. Nie ma ograniczeń czasowych związanych z przeczytaniem Księgi/ artykułu/ książki związanej z tematyką biblijną.
3. Po przeczytaniu danego tekstu będę wrzucała zbiór moich przemyśleń bądź coś w tym rodzaju na bloga. Uczestników proszę o zostawianie linków do wpisów na blogu/ LC pod tym wpisem lub wysyłanie mi informacji na maila: anianotuje@gmail.com.
4. Nie rzadziej niż raz na kwartał postaram się tworzyć podsumowanie akcji.
5. Za zgodą pani Doroty do wyzwania wykorzystałam grafikę akcji CzasNaBiblię, którą możecie wrzucać jako baner wyzwania na swoje strony.

Ja już podjęłam decyzję, ktoś chce do mnie dołączyć?

Uczestnicy wyzwania:
1) ania notuje
2) ArmAlKo Lit

WAŻNE: 28 lipca 2014 r. wyzwanie zostało zakończone. Nie oznacza to, że przestałam czytać PŚ.
Okazjonalnie będą się pojawiać notki dotyczące Biblii. Być może kiedyś reanimuję cykl.

22 komentarze:

  1. Gratuluję pomysłu i pewnej odwagi w podzieleniu się nim - Biblia chyba nie należy do lektur na topie :P
    Bardzo chciałabym wesprzeć Twoje wyzwanie, sama jakiś czas temu zaczęłam czytać Nowy Testament, ale dla mnie jest to raczej wyzwanie duchowe niż czytelnicze i niekoniecznie chcę się nim dzielić :) Będę śledzić, jak Ci idzie i kibicować. Niemniej jednak uważam, że Biblię może przeczytać każdy (chocby wybrane księgi) - ze względu na to, że jest bardzo ważnym tekstem naszej kultury.
    Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pełni Cię rozumiem i cieszę się, że także ją czytujesz!

      Usuń
  2. gratulacje, ja raczej tego nie podejmę ale życzę Ci abyś przeczytała! ja osobiście nie jestem gotowa na tak poważną lekturę, może kiedyś?

    zle-czy-dobre-ale-moje-zycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Biblię nigdy nie jest się gotowym w 100%. A warto zacząć ją czytać jeżeli czujemy taką potrzebę.

      Usuń
  3. Ja się przyłączam! :) Mam nadzieję, że uda mi się choć trochę sprostać temu wyzwaniu :) ciekawa jestem Twoich przyszłych wpisów związanych z tym tematem!
    Zaraz gdzieś na bloga wrzucę banerek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze ale ambitny pomysł. Uważam, że bardzo fajna inicjatywa. Może sama się przyłączę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobry pomysł na czytanie Pisma Świętego. Wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, jak niezwykle interesująca jest ta lektura. Wiem, bo swego czasu pochłaniałam ją codziennie. Teraz niestety nie mam na to czasu, ale innych gorąco zachęcam do tego wyzwania, gdyż naprawdę warto. Przy okazji można wiele się dowiedzieć z życia apostołów, zwykłych ludzi lub samego Jezusa itp.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wprawdzie nie dołączę ale czytam, jestem na Liście do Galatów czytam od Nowego Testamentu zamierzam później powoli cofać się w księgach ST :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ostatecznie zdecydowałam się na taką kolejność. Miło słyszeć ile osób zdecydowało się czytać Biblię :)

      Usuń
  7. Już byłam raz zaproszona do wyzwania z czytaniem biblii, to świetny pomysł, ale wolę czytać i tylko czytać, recenzji nie planuję o niej pisać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tzn. napisałam kilka słów o Biblii, którą dostałam, ale nie pisałam o treści, a o wydaniu :)

      Usuń
    2. Tak widziałam ten post :) W takim razie życzę powodzenia w czytaniu :)

      Usuń
  8. Bardzo ambitne wyzwanie. Trzymam za Ciebe kciuki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Podziwiam za ambicję :) Kiedyś przeczytałam kilka Ksiąg i jestem z tego bardzo dumna, bo łatwo nie było... Ale chyba nie piszę się na wyzwanie, choć niewątpliwie warto znać Księgę Ksiąg. Życzę dużo wytrwałości i podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama znam głównie Ewangelie i uznałam, że najwyższa pora nadrobić braki :)

      Usuń
  10. Sporo ludzi już spróbowało poznawać Pismo Święte z serwisem www.CzytamBiblie.pl
    Naprawdę fachowe przygotowanie i prowadzenie. Co drugi dzień, krótki fragment, specjalnie wybrany i przygotowany na stronie i na SMS, (dodatkowo dla lepszego zrozumienia każdy cytat do porównania w 10-ciu różnych tłumaczeniach Biblii i wiele innych informacji, o których nikt wam nie powie jeśli samemu nie znajdziecie w Biblii). Niby nic, a przez dwa lata ludzie przeczytali już w swoich SMS-ach 17stron z Pisma Świętego.
    Polecam.
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi się raz w życiu udało przeczytać od deski do deski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze tego nie dotrwałam. Jak długo trwało zanim udało Ci się całą przeczytać?

      Usuń

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania