Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

[notka gościnna] Diablo III, czyli o grach słów kilka

niedziela, 2 marca 2014


Zamiast dyskusji z książką w tle, obiecany wpis gościnny, który w końcu dotarł na moją skrzynkę e-mailową. O swojej pasji opowie Wam Fr4nCuZ (według dowodu osobistego - Adrian). Na blogu wprawdzie za wiele go nie było, ale jest autorem jednego z nagrodzonych I miejscem banerów bloga. Kursywą w jego opowieści możecie doczytać kilka słów ode mnie – nie mogłam się powstrzymać od drobnych wtrętów :)

Wstępnie zaplanowałam nie więcej niż jedną niedzielę w miesiącu z wpisem „z zewnątrz”. Gdyby więc ktoś chciał być gościnnym autorem serdecznie zapraszam! Adres e-mailowy znajdziecie w zakładce KONTAKT :) A tymczasem poczytajcie co w wolnym czasie robi Fr4nCuZ.

Wolny czas można spędzać na różne sposoby. Jedni grają w piłkę, inni czytają książki [ja bym nawet powiedziała, że wręcz je pożerają, wzrokiem rzecz jasna :P]. Ja gram w gry, a właściwie w jedną - Diablo III. To legenda wśród gier. Jej poprzedniczka – część druga - porwała miliony graczy na całym świecie na długie lata. Ale teraz od początku. O co w ogóle kaman? 

Dla tych, którzy nie bardzo orientują się w grach, poniżej krótki opis fabuły i charakteru gry. Diablo opowiada o pewnym bohaterze, w którego wcielamy się podczas rozgrywki. Naszym zadaniem jest zabić hordy sług Pana Grozy (Diablo) oraz jego samego. To tak w największym skrócie. Tak naprawdę, seria Diablo ma dość rozbudowaną fabułę, która nie rozpoczyna się w momencie uruchomienia przez nas gry. A sięga ona setek lat wstecz. Stopniowo ją poznajemy, przechodząc grę. Pod postacią śmiertelnika bronimy swojego świata (Sanktuarium) przed demonami. One chcą go opanować, by wygrać odwieczny konflikt miedzy gorejącymi piekłami (których władcami są bracia - Diablo, Mefisto i Baal, zwani Mroczną Trójcą) a Królestwem Niebios ( dowodzonym przez archanioły). To gra typu Hach&slash, czyli dużo akcji (siekania hord potworów), jakaś możliwość rozbudowy postaci oraz jedna fabuła, która kończy się zabiciem największego zła. W Diablo III postawiono na grę online, czyli żeby zagrać musimy mieć działający Internet [ten akademikowy wymiata]. Ma to swoje plusy jaki i minusy. Ale która gra ich teraz nie ma? Choć na forach czytam same narzekania graczy to jestem w dalszym ciągu nią zachwycony. Mimo natłoku pracy zawszę znajdę czas na moją kochaną grę. 

Teraz kilka słów, o tym, że gra to pożeracz czasu.
Przy najnowszej części spędziłem w ciągu ostatniego roku długie godziny (ok. 500) [dorzućmy jeszcze moje, z 30-40h. To tak zupełnie na marginesie dodam, że za wszystkim stoi właśnie Adrian. Pokazał mi jak wygląda gra, to później rozbijałam się mniszką...]. Są natomiast gracze, którzy spędzili z nią ponad 2000 godzin. Myślę, że Diablo jest przeznaczone dla szerokiego grona odbiorców. Świadczy o tym to, że osiągnęła największy sukces sprzedaży. W pierwszym dniu poszło 3,5 mln kopii, a po tygodniu było to już 6,3 mln. [Cyferki robią wrażenie...] 

Sam próbowałem przez długie tygodnie kupić grę lecz nie było mi to dane. [Jakby rozpłynęła się w powietrzu. W sklepach znikała z półek jak pączki w ostatni – tłusty - czwartek. ] Dopiero pół roku po premierze dostałem najwspanialszy prezent jaki facet może dostać na urodziny. GRĘ:) [I musiałeś się chwalić?:P Czy to jest najwspanialszy prezent od dziewczyny to bym polemizowała...] 

A teraz coś dla książkoholików, lubujących się w tej tematyce. Seria diablo to nie tylko gry, lecz również i książki. Ich akcja rozgrywa się w świecie Sanktuarium. Nie są bardzo mocno powiązane z grami. Książki osadzone w świecie diablo, które sie odo tej pory ukazały to [możecie zanotować, ewent. zastosować Ctrl+c, Ctrl+v] :
  • · Demonsbane – 31 października 2000
  • · Dziedzictwo Krwi (Legacy of Blood) – 1 maja 2001
  • · Czarna Droga (The Black Road) – 1 kwietnia 2002
  • · Królestwo Cienia (The Kingdom of Shadow) – 30 lipca 2002
  • · Pajęczy Księżyc (Moon of the Spider) – 27 grudnia 2005
  • · seria The Sin War· Book One: Birthright – 26 września 2006
  • · Book Two: Scales of the Serpent – 27 marca 2007
  • · Book Three: The Veiled Prophet – 25 września 2007
  • · Diablo III: Book of Cain – 13 grudnia 2011
  • · Diablo III: Zakon (Diablo III: The Order) – 29 maja 2012
  • · Diablo III: Gdy zapada ciemność, rodzą się bohaterowie (Diablo III: Heroes Rise, Darkness Falls) – 5 czerwca 2013
  • · Diablo III: Book of Tyrael – 22 października 2013 
Niestety nie dane mi było przeczytać którejkolwiek z nich, ale z miłą chęcią w nie dalekiej przyszłości kupię Diablo III: Gdy zapada zmrok, rodzą się bohaterowie [dobrze wiedzieć...]. 

To nie tak, że książek nie czytam. Jestem fanem Tolkiena i serii o Artemisie Fowlu [całkiem fajne opowieści, choć koncepcja elfów i krasnali nie całkiem mi odpowiada]. Ostatnio jednak zdecydowanie więcej czasu poświęcam grze.

Fr4nCuZ
Jak widać książki znajdą swoje miejsce w każdej dziedzinie :)
A teraz mała niespodzianka ode mnie. Kiedyś był konkurs związany z Diablo III. Trzeba było napisać wiersz. Oczywiście wygrał utwór napisany z wielkim rozmachem, który robi wrażenie. Ze względu na pewną obietnicę wysłałam tam i moje zgłoszenie;) Zapewne nieco ich rozbawiłam taką opowiastką, ale przynajmniej dotrzymałam słowa. Na prośbę Adriana wklejam tekst poniżej. Wam też poprawię humor moją pseudo-poezją :D
Moja historia jakich było i będzie zapewne wiele,
a zrozumiecie ją najlepiej - Wy moi przyjaciele.
W gry nie grywałam, to nie dla mnie – mówiłam.
Książki czytać wolałam
miast przed komputerem na całe dnie zasiadać.
Z powątpieniem na grającego chłopaka patrzyłam.
Który każdą wolną chwilę w aktach gry spędzał,
I jedynie od wrogów stale się opędzał.
Wiedziałam jak to lubi więc na urodziny kolejne
kupiłam mu upragnione  Diablo III w prezencie.

Kiedyś przyszłam w gry trakcie,
spróbowałam swoich sił w jednym akcie....
I spędziłam tak całą niedzielę. Grałam i grałam
a przecież o grach takie złe zdanie miałam.
A tutaj mniszka raz dwa przeciwników zabija,
Szelma towarzyszy, złoto się nabija,
rozmowy i księgi wysłuchuje,
a opancerzenie z bonusami kompletuje
Do tego książki co rusz w księgarniach się pojawiają,
dla mnie mola książkowego nie lada gratką się stają.
I razem z Lubym na dodatek z utęsknieniem czekamy,
On – weteran, Ja – początkująca; razem w Diablo III GRAMY

Mieliście jakieś przygody z grami?
A może także spędzacie dnie z Diablo i podzielicie się Waszym batteltagiem (nawet nie wiedziałam, że takie słowo istnieje, ale podobno tak :P)?
I przede wszystkim, jakie macie odczucia po wpisie gościnnym? :)

Jeżeli chcecie zapytać o coś Fr4nCuZ'a, wrzućcie na początku komentarza informację: Do Fr4nCuZa/ Do Adriana. Podobnie przy wysyłaniu wiadomości e-mailowej dotyczącej tego wpisu.

5 komentarzy:

  1. Ja w gry tak za bardzo to nie gram, jakoś mnie do nich nie ciągnie za bardzo. W Diablo III już całkiem nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Cię. Ja jedynie miałam krótki (2-3) miesięczny epizod właśnie z tą grą. Pomyślałam jednak, że czasem taki off topowy wpis nie zaszkodzi :) A może i znajdą się fascynacji i gier i książek związanych z grami? ;)

      Usuń
  2. Niestety nie grywam... Kiedyś w The Sims - ale i to odeszło w zapomnienie. Wolę ten czas poświęcić moich ukochanym książkom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Sama początkowo unikałam gier. Teraz czasem zdarza mi się chwilę przy nich posiedzieć. Ale nudzą mi się szybko. Nie to co książki.<3

      Usuń
  3. Nie, gry to jednak nie jest rozrywka dla mnie.

    OdpowiedzUsuń

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania