Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

[dyskusja] Jakim jestem czytelnikiem?

niedziela, 15 czerwca 2014


Postanowiłam skorzystać z otwartego zaproszenia Karriby (dzięki za zaproszenie!) i wziąć udział w blogowej zabawie: Jakim jesteś czytelnikiem?. Dla niezorientowanych w temacie- podaję 10 faktów o moim czytaniu :)

1. Nie potrzebuję posiadać książek. Z przyjemnością odwiedzam liczne biblioteki i czekam aż pojawi się w nich upatrzona pozycja. Dlatego też ostatnio ostrożnie podchodzę do współprac. Co ja będę później robiła z tymi wszystkimi książkami?
2. Jako dziecko wybierałam książki, którymi nikt inny się nie interesował. Stare, zniszczone, poukrywane na regałach. Jak widać już wtedy miałam zadatki na hejtera :)
3. Nie lubię książek z białymi kartkami. Moje oczy też. Za to z chęcią rozkoszuję się drukiem na pożółkłych stronach. Stąd wydawnictwo M szybko skradło moje serce swoimi publikacjami.
4. Mam mnóstwo zakładek do książek. Ale z upodobaniem korzystam z jednej z magnesem, która od dawna kwalifikuje się do wyrzucenia. W szafce czeka za to całe opakowanie nowych, z których korzystam sporadycznie.
5. W trakcie czytania ciekawej książki wyłączam się totalnie. Dlatego nie przeszkadza mi telewizor, czy ludzie obok, bo i tak ich nie słyszę. Tzn. jak się wciągnę w czytanie dopiero. Na początku potrafi mnie jednak wszystko zirytować i rozpraszać.
6. Mam takiego fioła na punkcie czytania, że z braku książek czytywałam w poczekalniach wszelkie regulaminy. Poważnie! I mam to to dziś. Bez literek czuję się jakoś dziwnie.
7. Jeszcze nie przyzwyczaiłam się do e-booków. Wprawdzie kupiłam czytnik, ale jak na razie częściej sięgam po wersję papierową. Myślę jednak, że stosiki na półce nie ułatwiają korzystania z czytnika.
8. Rzadko rezygnuję z czytania rozpoczętej książki. Zawsze do końca liczę, że jednak w trakcie mnie zainteresuje. W ramach ciekawostki - za pierwszym razem odpuściłam na początku HP. Później seria mnie pochłonęła.
9. Nie zaglądam na koniec książki by poznać zakończenie. Za to zdarza mi się liczyć ile stron zostało do końca rozdziału czy też całej książki.
10. Moja chęć do czytania książki wzrasta wraz z narastającym brakiem czasu :)

Wszystkich czytelników zapraszam do dyskusji o tym, które z moich nawyków znacie z własnego doświadczenia, a jakie charakteryzują Was. Tych, którzy mają ochotę zapraszam do odpowiedzi na pytanie Jakim jesteś czytelnikiem? u siebie na blogu bądź w komentarzach :)

20 komentarzy:

  1. Zazdroszczę Ci, że potrafisz całkowicie wejść w historię tak, że nic ani nikt Ci nie może przeszkodzić. Ja potrzebuję spokoju. A co do ostatniego punktu - mam tak samo! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I przy braku czasu pojawia mi się w głowie mnóstwo pomysłów i planów :)

      Usuń
  2. Punkt pierwszy - mam tak samo. Mam bardzo mało książek, ale w bibliotece bywam bardzo często.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki nam biblioteki będą żyć wiecznie :)

      Usuń
  3. Również jestem fanką książek i nie przywiązuję się do nich zbytnio ;))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja za to wolę te z białymi kartkami :) Są takie...czyste i nie mam z nimi problemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze wolałam te przybrudzone, sugerujące, że książka miała wielu czytelników :)

      Usuń
  5. Ja też rzadko sięgam po e-booki, a jak się wciągnę w książkę to świat obok przestaje dla mnie istnieć:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też nie rezygnuję z czytania książek. Choćby nie wiem jak mi się nie podobała, to będę czytać nawet dwa lata, ale skończę ;P Z kolei mogłabym posiadać niezliczoną ilość książek. Zawsze się cieszę jak sobie jakąś nową sprawię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, że buty i książki to idealne zakupy? :)

      Usuń
  7. Również nie przepadam za e-bookami i doczytuję rozpoczętą książkę do końca :) Nie potrafię niestety odciąć się od otoczenia podczas lektury, a już najbardziej irytuje mnie włączony w tle telewizor lub kosiarka do trawy :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Z bibliotek korzystam. Z reguły wyszukuję książki, nie sugeruję się popularnością. Z czytnika korzystam rzadko, ale tak jak w tej chwili (jestem poza domem) bardzo jest przydatny. Podczas czytania uwielbiam słuchać muzyki. Wybieram najczęściej muzykę filmową, klasyczną i moją ulubioną (ostatnio) The National. No i niestety jestem chomikiem-czytelnikiem - posiadam już ponad 1500 książek. I ciągle przybywa. Ale nie uważam, że to źle, a miejsce musi się na nie znaleźć.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem włączałam muzykę, ale i tak później przestawałam ją słyszeć :) Gratuluję pokaźnego zbioru książek!

      Usuń
  9. Ja już kiedyś u siebie pisałam, jakim jestem czytelnikiem ;) O tu: http://kulturka-maialis.blogspot.com/2014/05/przemysleniowo-5-jakim-jestem.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie lubię czytać instrukcji obsługi, natomiast regulaminy i ulotki czytam :) Ale jeśli książka mnie męczy to rzadko ją doczytuję do końca.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też wyłączam się kiedy czytam i także nie lubię zostawiać niedoczytanych książek, nawet jeśli nie do końca mnie wciągają. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Teraz mam zawsze książkę ze sobą, ale jak byłam mała i mama brała mnie do lekarza, to też czytałam wszystkie regulaminy, informacje z tablic edukacyjnych powieszonych na ścianach itp. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkomianiacy miewają ciężkie życie :) Z braku literek nawet za instrukcje się biorą :D

      Usuń

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania