Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

[dyskusja] Poleć mi książkę na wakacje :)

niedziela, 22 czerwca 2014

Wakacje już niebawem, a przede mną stosiki książek do czytania! Już nie mogę się doczekać. Jutro ostatni egzamin (pal licho, że chyba najtrudniejszy) i wolne :) Pomyślałam więc, że może czas otworzyć się na nowe doznania literackie i popytać się Was - co warto przeczytać? 

Jeżeli chodzi o moje zwyczajne preferencje to czytam zarówno kryminały, thrillery jak i literaturę faktu, klasykę, literaturę religijną, dziecięcą a czasami poradniki i obyczajówki. Zdarzyło mi się nawet sięgnąć po fantasty i sci-fi. Taki misz masz literacki. 

Chciałabym jednak otworzyć się na gatunki mi nieznane i zaufać Wam i waszym wyborom. Dlatego mam małą prośbę i jednocześnie propozycję. Podajcie w komentarzu jedną (do max 3) pozycji, jakie powinnam przeczytać w wakacje. Uzasadnienia jak najbardziej mile widziane :)

Katalog przeczytanych już przeze mnie pozycji dostępny jest w zakładce Przeczytane w menu górnym i na moim koncie na Lubimy Czytać. Przy okazji zawsze możecie zaprosić mnie do znajomych :p i zerknąć co ja tam planuję sobie poczytać

Ze swojej strony obiecuję przeczytać co najmniej 3 z zaproponowanych książek - jedną na miesiąc wakacji - jako studentka mam komfort 3 miesięcy wolnego (w tym miesiąc praktyk). Oczywiście na początku notki o nich będzie informacja, że są to książki z wakacyjnego polecenia.

Jeżeli ktoś chciałby się przyłączyć do akcji nie widzę przeciwwskazań. Wrzućcie taki post u siebie i gdzieś w tekście wspomnijcie, że widzieliście pomysł u mnie :)

I na koniec moje trzy propozycje dla Was na wakacje. Tak naprawdę w wolny czas zdarza mi się sięgać po ciężką literaturę, bo wolna od innych naukowych obowiązków mogę im się w pełni poświęcić.
Lekcje Madame Chic Jennifer L. Scott za lekkie pióro, wnikliwe obserwacje i gotowe porady na to jak stać się chic kobietą
Gołębiarki Alice Hoffmann na bardziej pochmurny dzień i nastrój do refleksji. By poznać historie, która pozostają na długo w pamięci i przypominają, że życie kobiet bez względu na miejsce i czas jest bardzo sobie bliskie
Rok 1984 George Orwella, bo uwielbiam tą książkę i jako jedyna z trzech nie jest powieścią kierowaną szczególnie do kobiet.

To, co proponujecie?

14 komentarzy:

  1. Lekcje Madame Chic czytałam w ubiegłym roku na naszej bałtyckiej plaży ;)
    Polecić mogę Ci "Na końcu tęczy" - Ceceli Ahern. Obyczajówka ale świetna, książka zabawna i nietypowej miłości.
    "Smaczne życie Charlotte Lavigne" - również bardzo dowcipna książka, którą czyta się ekspresowo i z przyjemnością.
    Oprócz tego polecam Ci przeczytać coś Agaty Christie. Lubię czytać jej kryminały szczególnie latem ;) Może skusisz się na "Morderstwo odbędzie się" ?
    Powodzenia na egzaminie!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie sięgnę po Agathę Christie :) Dzięki za polecone książki! :)

      Usuń
  2. Ja polecam Ci twórczość Marka Billinghama, czytałam kilka jego książek i wszystkie są fascynujące. Można czytać ze względu na kolejność tomów.
    Z fantastyki mogę polecić Ci serię ,,Czerwień rubinu" o przenoszeniu się w czasie.
    Natomiast z obyczajowych bardzo lubię twórczość Evansa. Szczególnie polecam ,,Papierowe marzenia" i ,,Stokrotki w śniegu".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Stokrotki w śniegu: już mi kiedyś polecano, więc najwyższa pora się z nimi zapoznać. Na pozostałe jeszcze będzie czas :)

      Usuń
  3. Jeśli coś grubszego i cięższego Cię nie odstrasza to po pierwsze polecę Ci "To, co zostało" Jodi Picoult - to piękna, a zarazem straszna książka o odkrywaniu tajemnic przeszłości, życiu w obozie koncentracyjnym, ale też z lżejszym wątkiem obyczajowym. Po drugie - "Niezgodna" - na wakacje idealna, lekka i wciągająca, z ciekawą historią. Nie mogłabym też nie wspomnieć o pierwszej części serii "Jutro" Johna Marsdena. Ja właśnie jestem w trakcie czytania ostatniego tomu i nie spodziewałam się, że tak się do niej przywiąże. Jestem pewna, że nie będziesz żałować! :)
    Pozdrawiam i powodzenia na egzaminie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja polecam - tak jak zawsze - Agatę Christie!!
    Jej kryminały są świetne :D
    A teraz "Morderstwo w Orient Expressie" (jedna z lepszych historii) jest po 6,99 zł w kioskach! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie dzisiaj post z ośmioma książkami na wakacje - może jeszcze czegoś nie czytałaś? http://kulturka-maialis.blogspot.com/2014/06/kulturka-maialis-poleca-1-8-ksiazek-na.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm... Co by Ci tu polecić ciekawego na lato.
    1. "Bikini" Leona Wiśniewskiego - piękna opowieść z historią w tle. Nie chcę Ci zdradzać jakichkolwiek szczegółów, postaraj się też nie czytać zbyt dużo o samej książce tylko po prostu po nią sięgnij. Ja nie lubię pozycji, w których jest choćby wzmianka o jakiejkolwiek wojnie, ale ta opowieść wywołała we mnie moralnego i książkowego kaca. :)
    2. "Bękart ze Stambułu" Elif Shafak - piękna opowieść, również trudno streścić ją w kilku zdaniach. Tureckie historie mają to do siebie, że są dość specyficzne, ale to też jest zależne od kultury, zgoła odmiennej od naszej. Dzięki tej pozycji polubiłam turecką literaturę, a i to moja ulubiona pozycja autorki (polecam także pozostałe, wszystkie napisane na wysokim poziomie).
    3. "Apsara" Marek Litmanowicz - specyficzna książka, w której bohaterów jest 3, a co za tym idzie, powieść ta jest wielowątkowa i napisana z punktu widzenia facetów :) Wciągnęła mnie od pierwszych stron. Ale to dość niezła cegiełka, która nie do każdego przemówiła.
    Daj koniecznie znać, jeżeli na którąś z nich się zdecydujesz, a nie będziesz miała ochoty pisać recenzji (bo jak napiszesz to znajdę!). ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej, gdybym zaczęła o tym, co polecam, pewnie osiągnęłabym limit słów, a Ty byś się przeraziła ;-) Dlatego krótko, zwięźle i na temat:
    coś lżejszego -> Guillame Musso (za "Papierową dziewczynę" ręczę osobiście! :))
    coś o życiu, w przyjemnej poetyce -> Haruki Murakami ("Na południe od granicy, na zachód od słońca" na przykład) i Eric-Emannuel Schmitt ("Trucicielka" jest króciutka, dobrze się ją czyta i wyraźnie w niej widać styl Schmitta)
    coś, co wprowadzi napięcie -> S.J.Watson ("Zanim zasnę", doskonały thriller psychologiczny)
    Polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z powieści kryminalnych polecam "Pochłaniacz" Katarzyny Bondy, z obyczajowych "Kolor jej serca" Barbary Mutch, a ze śmiechotwórczej fantastyki - "Nomen Omen" Marty Kisiel. Uzasadnienia u mnie na blogu, w recenzjach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Maxime Chattam ("Otchłań zła", "Teoria Gai") i Simon Beckett ("Chemia śmierci") - to moje typy dla Ciebie :) Może jeszcze "Milczący zamek" Kate Morton - to jedna z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zajrzyj do mnie. Nowa książka Jessiki Brody :)
    http://monweg.blog.onet.pl/2014/06/25/nowa-ksiazka-jessiki-brody-trailer/
    Jeżeli zaś idzie o książki na wakacje to proponuję coś lekkiego - może książki Katarzyny Grocholi, lub serię Janet Evanovich o Stephanie Plum.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Jedyną książką jaka przychodzi mi do głowy jest "Wzgórze Dzikich Kwiatów", która zachwyciła mnie kilka miesięcy temu :) Nieznana autorka, ale książka jak najbardziej warta uwagi, a przez wzgląd na miejsce akcji (Tasmania) idealnie pasuje do letniej aury :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania