Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

Co? Jak? Gdzie? Wyniki ankiety dla czytelników bloga.

niedziela, 3 sierpnia 2014

W lipcowej ankiecie wzięło udział 37 uczestników. Zgodnie z obietnicą poniżej przedstawiam jej wyniki w formie grafiki , a na końcu wpisu znajdziecie moje przemyślenia, z nią związane :) W końcowej części podzielę się wybranymi odpowiedziami na pytania otwarte.

Poniżej odpowiedzi z pytań zamkniętych w ankiecie:

Przepraszam za jakość, ale cały czas pracuję nad umiejętnościami graficznymi ;)

Jak widać czytelniczkami bloga są głównie kobiety w wieku 20-30 lat. Byłam mile zaskoczona tym, że pojawiają się i starsze czytelniczki. Większość zaznaczyła, że wchodzi na bloga jak pojawia się nowy wpis. No cóż, statystyki nieco weryfikują te wyniki i sugerują, że może nie za każdym razem. Faktycznie jednak duże grono czytelników zagląda tutaj przy okazji każdego wpisu. 

Najczęściej czytane wpisy (recenzenckie) nie były zbyt dużym zaskoczeniem, choć nie zawsze to one wzbudzają największe zainteresowanie ;) Co do dyskusji z książką w tle wiem, że przyzwyczaiłam Was do niej, ale potrzebuję odpoczynku. Wszystkie dotychczasowe tematy są jak najbardziej otwarte.

Miło jest się dowiedzieć, że dobrze traktujecie (oznaczone) notki sponsorowane i opinie dotyczące książek recenzenckich. Dla mnie nie jest ważne źródło, pochodzenia książki. Wolałam się upewnić jak Wy to odbieracie.

Co do portali społecznościowych, postaram się bardziej aktywnie prowadzić facebooka i oswoić z bloglovinem. Instagram - wart uwagi, ale dopiero kiedy nabędę swojego pierwszego smartphona ;)

Teraz czas na ciekawszą? część ;) Poniżej pytania otwarte, wybrane odpowiedzi i mój komentarz :)

1. Co myślisz o wyglądzie bloga? Co Ci się podoba, a co byś zmienił?
Było bardzo wiele pozytywnych odpowiedzi:
"Jest ładny, przejrzysty. Podoba mi się:)"
"Uważam, że blog jest odzwierciedleniem osoby, która go prowadzi. Sądzę, że nie należy nic zmieniać jeśli tylko Tobie się podoba. My-czytelniczki i czytelnicy powinniśmy to uszanować.
Z drugiej strony - Twój blog spełnia wszelkie kryteria (według mojego widzimisię). Jest czytelny i przejrzysty. Łatwo się po nim poruszać. No, i nie męczy oczu :)"

Z uwag padło na:
- zbyt wiele różu,
- zbyt duża szerokość,
- brak miejsca z zebranymi etykietami,
- monotonię.
Tak jak wspominałam jestem na etapie tworzenia nowego szablonu. Zmiany nie będą duże, ale mam nadzieję dostrzegalne. Nadal będzie tu różowo, ale już w mniejszym natężeniu. Przyznam, że mnie kolor ten zaczął nieco przytłaczać - szablon już ma mniejszą szerokość, tak by na każdym monitorze był dobrze widoczny :)
Co do etykiet - przez długi czas w menu była podstrona: Kategorie, z zebranymi etykietami. Uznałam jednak, że może nie była zbyt czytelna i już od wczoraj dostępna jest tam podstrona pt. Etykiety.

2. O czym chętnie poczytałbyś na blogu?
padało głównie:
- o Tobie,
- o książkach,
- więcej klasyki.
Co do klasyki nic nie obiecuję. Nie zawsze jestem na nią gotowa. Faktycznie były miesiące, kiedy o książkach pisałam mało, teraz powoli się odbijam i mam nadzieję wrócić do regularnego czytania i notowania o przeczytanych pozycjach.
Jeżeli chodzi o mnie to w planach mam aktualizację podstrony: O mnie. Poza tym zapraszam do korespondencji mailowej :)

3. O czym nie lubisz czytać na blogu?
 - podsumowania,
- posty nie-książkowe,
- INA.
Nigdy nie dogodzi się wszystkim. Koniec i kropka ;) Dla mnie podsumowanie jest ważne nie tylko dlatego, że pozwala czytelnikowi wrócić do tekstów, których może nie zauważył. Dzięki nim podsumowania roczne są dużo łatwiejsze do zrobienia i jednocześnie sama widzę jak wiele się dzieje w ciągu miesiąca.
Posty nie-książkowe to odmiana, dzięki której nie zabija mnie ani czytelników rutyna, a jednocześnie mogę się stale rozwijać. Fakt, czasem ich konsekwencją jest przejście z bloga książkowego na np. life stylowy (pozdrowienia dla Pauliny:) ).

4. Uwagi i wszystko pozostałe
 - "zachęcam do większej śmiałość" w wyrażania własnego zdania np. w dyskusjach,
- "To już kolejny blog książkowy, który podczytuję, który lubiłam a robi się coraz większy misz-masz...",
Cóż, tak już bywa, że ludzie się zmieniają, pragną czegoś nowego, szukają swojego miejsca. Podtrzymuję zdanie, że wszystkim się nie dogodzi, a dla jest ważne by to miejsce było też moje (w pewnym stopniu ;). Stąd nie obiecam, że blog książkowy będzie poświęcony tylko książkom (u mnie).

!Mała/ duża prośba!
Jedna z odpowiedzi brzmiała tak:
"Przyznam, też iż oglądając m.in. twój blog zdecydowałam się ostatecznie na założenie własnego. Dlatego mam sentyment do anianotuje.pl"
Jeżeli jej autorka czyta tę notkę i ma życzenie zapraszam do podzielenia się swoim nickiem. Z czystej, babskiej ciekawości chętnie poznam osobę, której pomogłam w założeniu własnego bloga ;)

A na koniec fragment wypowiedzi, co której nie wiem czy miała oznaczać, że jestem dziecinna czy wręcz przeciwnie ;)
"Przy pierwszym wejściu zdziwił mnie look bloga. Jednakże po przeczytaniu kilku wpisów i wymianie korespondencji z właścicielką bloga, stwierdzam iż jak najbardziej do niej pasuje."

Uff... Udało się stworzyć podsumowanie ankiety. Przyznam, że było to bardzo ciekawe doświadczenie i pozwoliło mi choć trochę poznać Was i Wasze odczucia. Teraz sierpień - miesiącem zmian i może za poł roku kolejna ankieta? :)

9 komentarzy:

  1. Czasem dobrze mieć taką ankietę. Czekam na nowy szablon:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe podsumowanie:) Można dowiedzieć się wiele interesujących rzeczy. Jestem ciekawa nowego szablonu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa, co z niego wyjdzie :) Na razie podrzucałam nowe grafiki, ale cały czas jestem w trakcie prac przygotowawczych :)

      Usuń
  3. Fakt, fajnie wyszły wyniki, dość sporo można się od czytelników dowiedzieć. Nawet tych 30+ :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne podsumowanie. Szatą graficzna nie musisz się wstydzić :)
    Ja także jestem ciekawa jak będzie wyglądał Twój nowy-stary blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wszystko w nowym szablonie będzie działało jak trzeba ;)

      Usuń
  5. Ile ciekawych rzeczy się dowiedziałaś z takiej ankiety. To świetny sposób na sprawdzenie siebie.

    OdpowiedzUsuń
  6. A mnie chyba najbardziej zdziwiło to, że tyle osób głosowało za instagramem ;) To świetne uczucie dowiedzieć się, że ktoś zaczął pisać po obejrzeniu twojego bloga, gratulacje ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie, że instagram ostatnio stał się bardzo popularny. Kto wie, jak w końcu nabędę swojego pierwszego smartphona, może i mnie wciągnie ;)

      Usuń

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania