Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

[notatki z angielskiego] Moje postępy + English Matters Fashion 09/2014

środa, 8 października 2014

Notatki z angielskiego to mój autorski projekt, związany z podszkoleniem języka angielskiego. Poniżej przeczytacie jak minęły mi dwa miesiące pracy nad językiem angielskim, ile poświęcam na to czasu i z jakich środków korzystam oraz co oferuje nam wydanie specjalne nr 09/2014 English Matters (Fashion)

Dawno już nie wspominałam o postępach w projekcie, bo... osiągnięcia nie były na tyle spektakularne by o nich opowiadać. Z angielskim pracuję dalej, ale nieco luźniej. Wrzesień upłynął mi na pakowaniu się (przynajmniej końcówka) i przeprowadzce do akademika. A teraz nadmiar obowiązków, związanych ze studiami i działalnością studencką zajmuje mi bardzo dużo czasu. Tak więc, z jękiem pracuję rzadziej. Na szczęście, mam możliwość mieszkania w międzynarodowym akademiku, stąd czasem miewam okazję poćwiczyć mówienie. No ok. Zbyt poprawnie się nie wyrażam, ale udaje mi się zrozumieć pytanie i komunikatywnie udzielić odpowiedzi. Erasmusi w akademiku, na uczelni,  na ulicach. Okazuje się, że takie drobne sytuacje bardzo podbudowują moją chęć rozmawiania w obcym języku. I czuję się wtedy z siebie taka dumna :)

O czym miałam okazję przeczytać w wydaniu specjalnym English Matters?
em.colorfulmedia.pl
tytuł: English Matters
wydanie specjalne 09/2014
redaktor naczelna: Katarzyna Szpotakowska
wydawnictwo: Colorful Media
miejsce: Poznań
stron: 42
źródło: egzemplarz recenzencki
Wydanie specjalne English Matters, które otrzymałam wraz z ostatnim (btw, fantastycznym) numerem, jak można się domyślić, dotyczy mody, która to nie należy do kręgu moich zainteresowań. Oczywiście, czasem lubię pooglądać sobie Top model (taki mój mały sekret), ale na tym tyle.

W efekcie lektura też nie była łatwa. Nieznana tematyka= trudniej się czyta. Na szczęście, można znaleźć tam i "lżejsze" tematy, które nieco podbudowały stan moich językowych umiejętności :) A teksty "cięższe" często po prostu sobie odsłuchiwałam, dzięki czemu przyjemniej przyswajałam ich treść. Naliczyłam aż sześć artykułów, możliwych do odsłuchania przez stronę EM.

Co do tematów, to poczytamy o brytyjskich, ważnych postaciach ze świata mody; epoce wiktoriańskiej i ówczesnym ubiorze (uwielbiam oglądać takie kreacje na filmach). Anji Rubik i jej historii modelingu. Niejako w kontraście pojawia się tekst o zakładach, szyjących ubrania, będących miejscem niewolniczej pracy wielu tysięcy ludzi. A, dla nas blogerów, znajdziemy kilka stron o... blogach modowych. Wierzę, że i o naszych - książkowych - uda się nam kiedyś poczytać :)

Wydanie specjalne Fashion, z pewnością zainteresuje pasjonatów mody, modelingu. Laicy, z kolei, znajdą tam kilka interesujących tekstów, luźno powiązanych z tematyką przewodnią.

English Matters otrzymałam w ramach współpracy z wydawnictwem Colorful Media

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania