Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

Poradnik bloggera - aniamaluje.com "Jak stać się szczęśliwym człowiekiem?" Ania Kęska

poniedziałek, 3 listopada 2014

lubimyczytac.pl
autor: Ania Kęska
tytuł: Jak stać się szczęśliwym człowiekiem. Praktyczne wskazówki i tricki
wydawnictwo: Virtualo
rok: 2013
stron: 144
źródło: e-book z "półki"
Ania Kęska to autorka niezwykłego bloga aniamaluje.com, dzięki któremu i ja założyłam swoje miejsce w sieci (zauważacie podobieństwo nazw?). Widząc, rok temu, że wydaje swoją książkę (jeszcze w formie e-booka) czułam, że warto ten poradnik poznać. Wtedy czytywałam ich dużo mniej niż teraz. O tym jak tanio udało mi się ją kupić i co znajdziemy między wierszami już poniżej.

Jak podpowiada sama autorka książkę można zdobyć na wiele sposobów (kupno e-booka, książki, wypożyczenie w Legimi (tak przy okazji, wygrałam 2 tygodniowy kod do wirtualnej biblioteczki u Karriby). Mnie udało się trafić na dzień, kiedy e-booka można było na stronie Virtualo znaleźć za zawrotne - 9 zł. Cóż, uznałam, że na lepszą okazję nie ma co czekać i szybko dokonałam transakcji,

Podczas podróży tramwajem wczytywałam się w treść, aby na blisko rok pozostawić ją w spokoju. Tak. Dopiero po 12-14? miesiącach przeczytałam ją jeszcze raz, aby moje przeczucia mogły zostać poparte dowodami. Ten tekst miał stać się sprężyną zmian. Chciałam poczekać, co z tego wyjdzie. Myślcie sobie, co chcecie, ale moje życie zmienił blog Ani, a teraz jej książka. I choć brzmi to nieco pompatycznie, to dla mnie ma to znaczenie w małych rzeczach, które postanowiłam u siebie zmodyfikować.

Nie traktuję tego, co pisze jak wyrocznię (i nie przekonam się do imbiru), ale pozytywna energia i cenne (a nie komerycjne!) porady z tekstu e-booka i bloga pozostają gdzieś wewnątrz mnie. Oczywiście możecie śmiać się, czytając o eksperymencie z ryżem (którego ja nie wykonałam), ale spójrz na siebie i zastanów się jak reagujesz na przebywanie w towarzystwie pozytywnych ludzi, a jak narzekających. Czy naprawdę nie szkoda Ci słuchania ciągłego narzekania i plotkowania, które zabija energię i możliwości działania? A możesz nigdy tego nie zauważyłeś? Mnie ostatnio to uderzyło podczas weekendu w rodzinnym miasteczku..

Życie Ani nie było usłane różami (i nadal nie jest). Miała dzień, w którym postanowiła się zmienić i dni, w którym uczyła (i uczy) się to robić. Nie boi się wspominać porażek, ale nie ukrywa sukcesów. Naturalna, posiadająca wiedzę i doświadczenie proponuje, co można zmienić, aby z małych rzeczy dokonać wiele w swoim życiu. Nie moralizuje, bo rozumie, że każdy ma swoje zdanie. Porad jest wiele, ale to od Ciebie zależy czy jakąkolwiek zastosujesz. Dlaczego by nie?

Tematy są dość odległe: pieniądze, przyjmowanie pochwał, wybaczanie, odpowiedzialność, prawda, rady, porażki, ale spójnie połączone w logiczną i skondensowaną całość.

Otworzyłam się na tekst i zrozumiałam, gdzie widzę swoje błędy. Przez rok nie wracałam do książki, ale zasiane ziarnko pozostało. Teraz dostrzegłam, że pewne rzeczy zmieniłam i to często podświadomie. Zaczęłam otaczać się inspirującymi ludźmi i znalazłam w sobie entuzjazm, którego niegdyś próżno szukałam. Nie zawsze jest kolorowo, ale widzę częściej różowy niż szary.

Nie myślcie, że wystarczyła do tego jedna książka. Potrzebowałam licznych postów na blogach, przeczytanej (nie-)beletrystyki i kontaktu z niezwykłymi ludźmi jakich, poznałam na żywo bądź online w blogosferze i moich studenckich grupach. Książka dała impuls do zmian i daje go przy każdej kolejnej lekturze. To od Ciebie zależy czy pozwolisz mu działać i dokonywać zmian.

Może uda mi się poznać Anię na jakimś spotkaniu? ;)

Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:
Czytamy ebooki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania