Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

Saga o kobietach i miłości w kolejnej odsłonie. Joanna Miszczuk "Zalotnie i wiedźmy"

sobota, 22 listopada 2014

lubimyczytac.pl
autor: Joanna Miszczuk
tytuł: Zalotnice i wiedźmy
wydawnictwo: Prószyński i S-ka
miejsce: Warszawa
rok: 2012
stron: 424
źródło: wypożyczona z biblioteki
Trylogia Joanny Miszczuk już pierwszym tomem podbiła moje serce. Matki, żony, czarownice (klik) zachwyciły mnie jako saga o miłości i pokoleniach mądrych, choć lokujących nie zawsze właściwie uczucia, kobiet. Musiałam kontynuować serię. Nie dość, że to polska i to piękna literatura to jeszcze idealnie trafiła w mój gust.

Rozpoczynamy historię od Asi, naszej głównej bohaterki, która jest osią wszelkich wydarzeń. To ona ma za sobą jedno nieudane małżeństwo, a tak właściwie dwa. To do czego zdolny jest jej ukochany Piotrek przechodzi wszelkie wyobrażenia. Prawda nie jest taka ważna, jeśli prawnik podpowiada inne rozwiązanie. A uczciwość? Przecież nie jesteśmy już razem. Szczęście w nieszczęściu Asia ma liczne grono znajomych, które próbuje pokazać jej alternatywne rozwiązania.

Do tego sytuacja w pracy zaczyna się komplikować, gdy w jej życie po raz kolejny wchodzi były mąż Julek. Spotkanie z nim w niesprzyjających okolicznościach nie wróży nic dobrego. Właściwie, tak wiele zawirowań w życiu osobistym raczej rzadko zdarza się w życiu, ale... Asia nie jest zwykłą kobietą. Na placu nosi pierścień miłości i przebaczenia, a niedawno poznana historia kobiet, pochodzących z rodu utwierdza w przekonaniu, że i jej przyjdzie ponieść brzemię tradycji. Do tego Misia, której przychodzi zmierzyć się z nową rzeczywistością i praca, w której współpracownicy stają się aż nazbyt bliscy.

A postaci z pamiętników?
Piękne, niebezpieczne, zbyt kochające bądź wyrachowane. Wchodzące w trwałe i tymczasowe relacje z ludźmi, których nazwisko jest znane na całym świecie. Opublikowanie pamiętników mogłoby zmienić za wiele w historii świata i ocenie danych osobistości. Asia szanuje jednak wolę autorek i sama rozumie jak ważne jest zachowanie tajemnicy.

Związek z notariuszem zaczyna się rozwijać. Czy jednak jest to to, czego naprawdę kobieta chce od życia. Pierścień na palcu miga i miga. Czy to coś znaczy? Do tego nie mogę uwierzyć, że nasza bohaterka ma już ponad czterdzieści lat. Tak młodej duchem osoby jeszcze nie poznałam. Niemniej doświadczenie z poznawania innych ludzi sprawia, że jestem w stanie uwierzyć w wiarygodność takiej postaci.

Rodzinna saga to opowieść o kobietach dla kobiet. Piękna, momentami trudna i taka współczesna, a za chwilę oddalona w przeszłość. Pełna nowych sytuacji, poważnych decyzji i kroków, które mogą zmienić bieg życia.

Losy bohaterów zaskoczyły na tyle, że aż obawiam się, co otrzymam w ostatniej części Trylogii. To jedna z piękniejszych opowieści. Aż chciałabym mieć cały jej komplet na półce <3 Znalazłam drugą polską autorkę, której powieści mnie zachwyciły. Bo ja lubię długie opisy i historyczne wstawki, o ile jest to tak dobrze stworzone.

Książkę przeczytałam w ramach wyzwania:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania