Obecnie piszę na: KobiecaStronaPrawa.pl
Z dniem 15 kwietnia 2016 r. ten blog stał się miejscem archiwalnym.

[notatki z angielskiego] podsumowanie dwóch miesięcy + English Matters 49/2014 + English Matters wydanie specjalne nr 11

niedziela, 14 grudnia 2014


Pierwsze notatki wrzuciłam końcem lipca, mamy już grudzień. Czas więc na małą spowiedź jak idzie mi nauka języków obcych oraz dlaczego uważam, że warto zobaczyć najnowsze numery English Matters. O narzędziach do nauki angielskiego też pojawi się kilka słów ;) Zaczynajmy!

Post może wydawać się długi, ale... zawiera część podsumowującą projektu i dwa opisy magazynów :)

Notatki z angielskiego - podsumowanie październik-grudzień

Angielski to język, który powinno się znać, wszędzie go pełno i masa źródeł naukowych jest dostępna właśnie po angielsku. Ja jestem bardzo przywiązana do polskiego i długo ograniczałam naukę języków obcych. Okazało się jednak, że trudno jest tak funkcjonować. Dlaczego?
- interesujące portale i strony zagraniczne,
- poradniki i tutoriale dostępne tylko w obcojęzycznym brzmieniu,
- satysfakcja z czytania w oryginale,
- porozumiewanie się z ludźmi w wymian studenckich ;),
- i pewnie sami znacie co najmniej kilka kolejnych powodów....

Jako że mam bardzo dużo ciekawych rzeczy do robienia nad angielskim pracuję "z doskoku". Wiem, że gramatykę znam całkiem nieźle i na ten moment to nie jest priorytet, więc skupiłam się na bardzo ważnej części: słownictwie. Odkąd mam swojego pierwszego smartphone'a wgrałam aplikację z nauką języków i często jadąc tramwajem powtarzam sobie słówka z angielskiego i... niemieckiego ;) To mój drugi planowany język do powtórki, ale on wymaga więcej pracy.

Wracając do angielskiego. Czytam słówka z aplikacji Angielski (znacie inne warte uwagi aplikacje na WP?) . Robię proste zadania powtórzeniowe i... czytam (a pzy okazji słucham). Idealnie sprawdzają się magazyny, o których zaraz Wam napiszę, a z których można pobrać wersje MP3.

Nie korzystam z YT, bo... nie przepadam nie filmikami. Owszem cały czas próbuję się przekonać do anglojęzycznych seriali, ale... skoro ja nawet polskich nie oglądam to przekonywanie siebie idzie mi ciężko. Może znacie alternatywy albo seriale, w których na pewno się zakocham?

O dziwo, takie rozproszone i nieplanowane powtórki dają całkiem przyjemne rezultaty. Czytając magazyny robiłam to z coraz większą płynnością i choć nadal tłumaczę na polski mimochodem większość czytanych zdań to zaczynam dostrzegać, że czytam stosunkowo płynnie. Także, bez spiny, małe kroczki i idziemy dalej! :)

English Matters wydanie specjalne WOMEN 11/2014


em.colorfulmedia.pl
tytuł: English Matters
wydanie specjalne 11/2014
redaktor naczelna: Katarzyna Szpotakowska
wydawnictwo: Colorful Media
miejsce: Poznań
stron: 42
źródło: egzemplarz recenzencki
Zakochałam się w okładce. Lubię taką częściową koloryzację, choć jeszcze nie wiem jak taki efekt osiągnąć ;)

Czego mogłam się dowiedzieć z artykułu?
poniżej wybrane teksty

1) jak kobiety oszczędzają czas wykonując tak wiele rzeczy online jakbym czytała o sobie :p
2) jakie produkty z lodówki można zastosować w pielęgnacji - wystarczy przejrzeć blog Anwen - klik, żeby być w temacie
3) jak wygląda bezpośrednia sprzedaż kosmetyków jakby nie patrzeć jestem konsultantką Avonu :)
4) jak wygląda obraz idealnej kobiety według mężyczyzny zdecydowanie był to jeden z bardziej zabawnych teksów
5) jak rozmawiać z mężczyzną, który jest (bądź podejrzewasz, że jest) gejem 
6) dlaczego i jak warto rozmawiać o podwyżce,
7) pidżamy w różnych odsłonach :)

Ile kobiet tyle opinii zapewne. Mnie akurat numer przypadł do gustu. Artykuły były dość zróżnicowane tematycznie, tak więc większość z nas znalazłaby coś dla siebie. Minusem jest to, że zapewne byłyby i teksty mniej interesujące. 

Znalazłam kilka interesujących mnie tekstów i z przyjemnością je czytałam, Poziom językowy był różny, co było zapewne związane ze specyfiką słownictwa w danym temacie.

Zauważyłam ciekawą tendencję do porzucania kodów QR obok linków do stron, o których wspomina się w artykułach. Fajna inicjatywa!

Stety bądź niestety wydawnictwo dorzuciło wersję mobilną na telefon. Niestety nie ma jej jeszcze na Windows Phone'a :(
em.colorfulmedia.pl
tytuł: English Matters
numer: 49/2014
redaktor naczelna: Katarzyna Szpotakowska
wydawnictwo: Colorful Media
miejsce: Poznań
stron: 42
źródło: egzemplarz recenzencki
Klasyczny numer English Matters przeczytałam wcale nie z mniejszą chęcią niż wydanie specjalne.

I choć nie oglądałam słynnego serialu z Sherlockiem Holmsem (ok, nawet nie zauważyłam, że taki istnieje) to tekst o Benedictie Cumberbatchu i samym serialu pochłonęłam jednym tchem.

Z równie dużą przyjemnością czytałam artykuły dotyczące:
- porównania Ameryki i Polski w kontekście książki: Wałkowanie Ameryki,
- vloggowaniu - które zaczyna mieć coraz więcej wspólnego z blogerami ;)
- tworzeniu nowych słów w dziełach takich autorów jak Szekspir, Dickens czy Dahl (np. Gremlin).

Fani turystyki mogą znaleźc informacje o Pekinie, współczesnej myśli technicznej o dronach, a używający na co dzień angielskiego, krótki rozmówki telefoniczne. Szkoda tylko, że akurat ten ostatni tekst nie miał wersji MP3.

Jeżeli jeszcze nie czytałeś English Matters to pamiętaj, że:
- każdy artykuł na wykaz trudniejszych słówek,
- część słówek zawiera zapis w transkrypcji fonetycznej ;)

Colorful Media wypełnia lukę w przyjemnej formie nauce języków obcych. Mówię to nie tylko ze względy na współpracę. Poznałam już grono ludzi, którzy kupują i prenumerują czasopisma, bo są tego warte ;)

English Matters otrzymałam w ramach współpracy z wydawnictwem Colorful Media

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć,
cieszę się, że chcesz zostawić po sobie ślad na moim blogu. Pamiętaj jednak, że komentarze na mojej stronie obsługuje Disqus. Dzięki niemu, jeżeli odpowiem na Twój komentarz zostaniesz powiadomiony e-mailowo :)
Pozdrawiam
Ania